Kontaktujte nás:
email: info@ultrasilenci.cz
tel: 734 283 185, 602 167 184

1 2 3 4
  • Ultrašílenci v Hydeparku Civilizace
  • Ultrašílenci první ve Stromovce na 12 hodin
  • Ultrašílenci na stovce v Holandsku ve Winschotenu
  • Ultrašílenci první ve Stromovce na 12 hodin

UltraŠílenci v Hydeparku

Celý pořad si můžete pustit na stránce http://www.ceskatelevize.cz/porady/10441294653-hyde-park-civilizace/217411058090923/

V průběhu vysílání přišlo mnoho zajímavých otázek, na jejichž zodpovězení nebylo v pořadu dost času. Odpovědi na ně najdete zde.

Martin Hakl: „Máte čas na doplňkové sporty? Kdy se jim věnujete? Jakým? Díky za odpověď“
O: Momentálně žádný jiný sport neprovozuji, snažím se neplýtvat regenerační kapacity na něco jiného. Dříve jsem chodil do posilovny a na běhání to mělo spíše negativní vliv.
K: Jednou týdně předcvičuji kruhový trénink, takže na to si čas najít musím :D jako instruktorka TRX se snažím nyní cvičit alespoň doma na TRX, abych si zpevňovala střed těla a po ránu cvičím jógu, dříve jsem i plavala, ale teď většinu času se věnuji běhání :-)

jaryn: „Ahoj který závod vás v Česku nejvíc baví a kde je nejlepší atmosféra?“
U: Winschoten :-) jo český? Např. Borák a závody Sri Chinmoy určitě, mají super atmosféru :-)

Makura: „V jakém terénu běháte nejraději? Máte radši silnici nebo trail? Kilian Jornet říká, že běhat po asfaltu je životu nebezpečné..“
U: Kdybychm si mohli vybrat, volíme terén. Ale z tréninkových důvodů, abychom zaběhli rychlejší tréninky, volíme v 90 % asfalt.

Honza Dalečín: „Kolik kilometrů nebo hodin denní naběhne?“
U: V průměru naběháme týdně 100-120km.

jiří: „...jak Vás podporuje atletický svaz naší republiky a kolik má u nás ultramaraton členů, myslíte že by se tento sport mohl dostat na OH ?“
U: Atletický svaz nás nepodporuje. Česká asociace ultramaratonců sčítá za rok 2017 na 48 zaplacených členských příspěvků. Na OH? Těžko říct, mohla by aspoň vzdálenost na 100 km.

jiří: „...jak Vás motivoval k dálkovému běhu Váš otec, který si svůj první maraton zaběhl v sedmdesáti letech...“
O: Já začal běhat jako první a donutil tátu přihlásit se na jeho první závod do Olomouce na 10 km.

Miroslav: „Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je vaše běžná strava, kolik kilometrů naběháte každý den a do jakého věku je možno podle vás ultramaratony běhat. Děkuji a přeji hodně zdraví a úspěchů!“
U: Stravujeme se co nejvíce zdravě a pestře, upřednostňujeme domácí stravu a také hodně domácích surovin. Naběháme 100-120 km týdně. Do kolika let? Do 50i klidně :-)

Láďa: „Jak dlouho se po takto dlouhém závodě dáváte dohromady? Kolik za závod zhubnete? Láďa“
U: Regenerace probíhá přibližně 1 týden. Ztráta hmotnosti je spíš ztráta vody a během 2 dnů je váha zpátky.

Kateřina Mejtská: „Dobrý večer. Zajímalo by mne, čemu byste se začali věnovat, kdybyste ze dne na den museli skončit s běháním? (čistě teoreticky) :)“
U: Čistě a pouze teoreticky , absolutně netušíme, tuto myšlenku si nepřipouštíme :-) ale připouštíme si, že bychom mohli skončit v blázinci :-)

Makura: „Máte svůj oblíbený závod? Nějakou akci, kam se rádi vracíte?“
U: Winschoten :-)

Makura: „Máte svůj běžecký vzor?“
K: Katalin Nagy, je krásná a perfektně běhá :-)
O: Zátopek, Brunner, Orálek

Martin Mareš: „Dobrý večer, Máte někdy chuť závod vzdát? Jak překonáváte krize během závodů? Co vás žene dál?“
U: Vzdát nikoli, jsme naštěstí natolik psychicky silní, že nás tyto myšlenky při závodě nenapadají. Vnitřní motivace je hlavní motor.

Lucie: „Zajímalo by mě, jestli je pro Vás jen běh sport č. 1 nebo máte nějaký jiný, při kterém si třeba odpočinete od dlouhých kilometrů. Popř. jakým způsobem relaxujete?“
U: Běh je sport č.1 i 2 i 3 :-) Relaxace? Sauna :-)

Martin: „Dobrý den, prosím, jak se vyživujete v jednotlivých částech závodu? Z jakých části se skládá váš trénink z hlediska intenzit a vzdáleností. Děkuji a přeji spustu dalších úspěchů.“
U: Při delších závodech jíme pravidelně v malých dávkách. Aby tělo nedostalo hlad. Tréninky jsou pestré od klusání po intervalový trénink a jsou k dispozici na našich garmin connectech nebo stravě, odkaz na www.ultrasilenci.cz

Hanka: „Jaká část těla nejvíc trpí při tak dlouhých vzdálenostech?“
U: Nohy :-)

EZ: „"Nemůžeš? Přidej!" Řídíte se taky tímhle heslem? Nebo co děláte, když nemůžete?“
U: Když nemůžeme, vydržíme, tohle se musí překonat :-)

Karel Spurný: „Hezký den, co když vás během závodu začne něco bolet. Je těžké na to přestat myslet? Případně stává se tak závod spíš bojem hlavy s nohami?“
U: Záleží na míře bolesti. Snesitelná bolest se dá překonat přesunem myšlenek jinam, na jinou část těla. Ukrutná bolest z hlavy vymazat nejde :-)

Josef Kladno: „zdravím Vás,přeji hlavně pevné zdraví a zajímalo by mě,jak je to z prostředím,ve kterém se běží,co Vám vyhovuje a co ne.Nerad běhám stejné trasy jak jste na tom Vy?“
U: Stejné trasy nám nevadí, těžko bychom jinak mohli vůbec trénovat :-) V závodech máme raději pestrost, přivádí to člověka na jiné myšlenky a závod rychleji ubíhá.

Martin: „Ahoj, zajímalo by mě, jak se člověk od Maratonu dostane k takovým dálkám jako je 100km a více? Běhám několik let, ale víc než Maraton to si zatím nedokážu představit.“
U: Nás nikdy příliš nebavilo zkracovat časy na maratonu, není to pro nás ta pravá výzva. To ale neplatí o prodlužování vzdáleností, takže to byl hlavní impuls k ochutnání ultra a následné závislosti :-)

Tom: „Ahoj, doplňujete trénink třeba jízdou na (kolo)běžkách? Rozsah pohybu je větší, zapojí se i jiné svalové skupiny (o kterých člověk při běhu často ani neví). Zrovna u koloběžek máte skvělé předpoklady pro dlouhé akce (jako Přejezd republiky a podobně…)“
U: Nedoplňujeme :-) ale na kolbrndách sjedeme Dlouhé Stráně :-)

Alfréd Šrámek: „Zaběhnu půlmaraton za 2:30, je mi skoro 2x tolik co Kateřině. Víc jsem v kuse neuběhl. Rozhodnu-li se uběhnout 99km někde přírodou, co mě čeká? Co budu muset udělat pro to, aby to zvládl? Co mě to bude stát, co budu muset obětovat? A co mi to asi dá?“
U: Odhadujeme rok tréninku a postupně navyšovat objemy i v závodech. Obětovat? Člověk by měl závodit i trénovat s radostí. Dá Vám to vnitřní pocit, že jste to dokázal, musíte sám vědět, proč to chcete podstoupit :-)

Jakub: „Je pro ultra něco většího než Spartathlon? Ne z pohledu distance, ale spíše pokud jde o to, jak je vnímán závod jako takový. No a ať to příští týden vyjde...“
U: není :-)

Jirka Rudolfský: „Byli jste avizováni jako běžci extrémních vzdáleností. Zaujalo vaše běhání nějaké výzkumníky, kteří by vás zasadili do svého výzkumu např. vlivu dlouhodobé extrémní fyzické zátěže či nějaké psychologické zkoumání?“
U: Zatím ne :-)

Honza: „Kolik nejvíc kilometrů jste uběhli "na jeden zátah"?“
O: 258 km za 24 hod
K: 202 km za 24 hod

Markéta Hejná: „Na co myslíte při tak dlouhém běhu? Posloucháte hudbu? Audioknihy? Opakujete si aritmetiku? ...?“
U: Neposloucháme nic, jen svoje tělo :-) Ano, občas něco počítáme, třeba tempo, Kačka i stromy apod :-)

Tomáš: „Jak prožíváte extrémně dlouhý běh? Kocháte se okolím, jste-li v novém terénu a nebo se jen koncentrujete na běh, trať před sebou, informace ze sporttrackeru a občerstvení? Víte po takovém výbhu, kudy jste běželi? Běháte raději přírodou nebo ve městech?“
U: Moc se nekocháme, často ani nevíme, kudy jsme běželi :-) raději přírodou :-)

Andrej Petrželka: „Kdesi jsem četl, že už maraton není moc zdravý. Jak je to s vašimi ultra? je mi jasné, že máte natrénováno, ale i přes to, jak se takový dlouhý závod odrazí ve stavu vašeho organismu a jak probíhá regenerace?“
U: Ultra je k organismu šetrnější než maraton :-) Běháme při nižší intenzitě. Regenerace? Spánek, občas sauna, masáž.

Facebook

Copyright © 2017 www.UltraŠílenci.cz
Ondra - www.ultramaratonec.cz
Kačka - www.zijsvujsen.online